Vijf tips om met uw meertalige website hoog te scoren in Google

Vijf tips om met uw meertalige website hoog te scoren in Google
- Nieuws & pers

Bedrijven met internationale ambities kunnen er vandaag niet meer omheen: potentiële klanten bereikt u almaar vaker online. Meer dan ooit komt het eropaan dat uw meertalige website bovenaan prijkt in alle zoekmachines. Het toverwoord daarbij is SEO. We trekken een sprintje richting de hogere regionen van Google in 5 stappen.

1. Vlotte webteksten

First things first. Een eerste voorwaarde voor een hoog bezoekersaantal is dat uw website in de brontaal content bevat die exact vertelt waar u voor staat en welke diensten u aan de man wil brengen. Belangrijk is ook hoé u dit vertelt. Webteksten hebben zo hun eigen wetten. Het leestempo op het scherm is immers gemiddeld de helft trager dan op papier. Wees dus kort en bondig, gebruik overzichtelijke opsommingen, zorg voor voldoende witruimte ... Het internet is geen roman.

 

2. SEO-copywriting

Oké, uw webpagina’s zijn flitsend geschreven. Nu die verborgen parels vindbaar maken voor uw publiek. Hoe hiertoe komen? Door toepassing van SEO, Search Engine Optimisation. Vaak wordt onder SEO verstaan het integreren van zoekmachinevriendelijke trefwoorden (of trefwoordengroep) in uw webpagina’s.
Erg belangrijk maar bij SEO komt zoveel meer kijken. Zorg er zeker voor dat de titels en beschrijvingen van uw webpagina’s die de zoekmachines weergeven, de bezoeker prikkelt om te klikken. Een voorbeeld: de webpagina van de vertaaldiensten van ElaN Languages bevat volgende omschrijving: “Onze professionele vertalers brengen uw boodschap foutloos over in elke doeltaal. Gratis proefvertaling mogelijk. Vraag uw offerte aan!”. Informatie die aanzet tot klikken, toch? Nog een belangrijke tip. Meestal hebt u meer zoekwoorden dan webpagina’s. Maak daarom extra pagina's met toegevoegde waarde. SEO-copy schrijven vraagt knowhow, kijk dus uit naar een specialist.

3. Linkbuilding

SEO houdt niet op bij het optimaliseren van uw website an sich. Factoren zoals linkbuilding en social media optimization zijn minstens even belangrijk. Want wanneer een site veel gedeeld wordt, dan ziet Google dit als een bevestiging van de relevantie van die pagina. Kortweg gezegd komt het erop neer om de link van uw website op andere populaire websites te krijgen. Vermeld geregeld uw url op uw Facebook-pagina of uw Twitter-account of plaats uw link op de website van een bedrijf waar u mee samenwerkt. Het zijn maar enkele voorbeelden.

4. SEO-vertalingen

Uw sleutelwoorden moeten ook raak treffen in andere talen, dat spreekt. Een correcte vertaling van een Nederlands trefwoord kan in het Frans een weinig gebruikte zoekterm zijn, waardoor uw tekst weinig tot geen SEO waarde heeft. Ook voor de zoektocht naar de juiste tegenhangers in een andere taal, neemt u best een SEO-specialist en /of een vertaalbureau in de arm.

5. Lokalisatie

Het vertalen van uw website is niet zomaar het omzetten van teksten in een andere taal. Elke taal heeft zo zijn eigen termen en uitdrukkingen. Jan Modaal in Nederland of in België? Zijn Duitse neef heet Otto Normalverbraucher, in de VS loopt u Joe the Plumber weleens tegen het lijf. Lokalisatie garandeert dat de vertaling van uw website past bij het taalgebruik van het land in kwestie.

Met al deze bovengenoemde tips kan ElaN Languages een rol spelen. Onze vertalers vertalen uw websiteteksten in een korte en krachtige stijl en letten erop dat de vertalingen aangepast zijn aan de gebruiken van het land in kwestie. Op SEO-gebied verwerken we uw lijsten met SEO-vriendelijke trefwoorden en beschrijvingen in onze vertaling. Geen keywords? Geen probleem! We verwijzen u met plezier door naar een SEO-bureau, dat u de meest doeltreffende sleutelwoorden aanlevert.

Vraag ons advies!

U wilt uw website laten vertalen? Of u wenst hulp bij het hoger scoren van uw meertalige website? Vraag het aan Johan Noël, onze Business Development Director. Hij geeft u deskundig advies!  

Email johannoel@elanlanguages.com
Phone 011/49.04.68 


Of vraag hier uw vrijblijvende offerte!